11.8.11

Movies worth recommending #1




The Man In The Moon (1991): Denne film er med Reese Witherspoon i hovedrollen (hendes første film) og filmen foregår i Louisiana i 1957 og hun spiller 14 årige Dani. Hele livet har hun levet i skyggen af hendes storesøster, som både er smuk og kvik, men da 17-årige Court flytter på en ranch i nærheden efter en lang ferie, forelsker hun sig for første gang. Men hun er ikke den eneste der har et godt øje til Court, og så får historien en pludselig en uventet og tragisk drejning ... 

En virkelig god og sørgelig film, jeg har elsket lige siden jeg først så den. En rigtigt godt eksempel på en film, om to der ikke kan få hinanden på grund af deres forskelligheder, og det er en film man simpelthen skal se! I vil ikke fortryde det!


The Notebook (2004): Dette er en film der vil noget! Et romantisk drama, to personer, rig- og fattigdom, forbudt kærlighed ... Den fattige unge mand Noah forelsker sig i den rige, unge kvinde Allie og trods deres sociale forskelligheder bliver de et par, og de deler deres verdener med hinanden. Men de skilles på grund af Allie's mors meninger om forholdet ...

En utroligt god og rørende film, som man bare kan se igen, og igen, og igen ... Det er en fantastisk historie, og den kan varmt anbefales til alle. Hvis man vil have mere af 'The Notebook' kan det også anbefales at læse bogen af samme navn.


The Blue Lagoon (1980): Børnene Richard og Em strander på en ø da deres skib synker. I gennem filmen følger man dem vokse op og blive mere modne på det ydre, mens deres indre forbliver det samme. Samtidig opdager de to unge kærlighed på den 'naturlige' måde ...

En rigtig, rigtig sød film! Den er sød, fordi de er som små børn trods de vokser op, og deres syn på livet er så ... uvidende. En rigtig god film, og man kan ikke andet end at holde af hovedpersonerne (især når en af hovedpersonerne er smukke, smukke (unge) Brooke Shields)!  
____________________________________________________________________________________________________

Noget i måske ikke vidste om mig, er at jeg elsker film! Jeg er helt klart en film narkoman, og for tiden elsker jeg at se gamle film, eller film som foregår i gamle dage. Jeg har så lige udvalgt tre rigtig gode film fra nogenlunde samme kategori, som jeg lige ville dele med jer. Som i nok kan fornemme på overskriften, er det her måske ikke den sidste af denne slags - Er det her også nogle indlæg i gerne vil se mere af? Jeg håber hvertfald i fandt (nogle af) dem spændende og interessante, og at jeg gav jer lysten til at se dem hvis i ikke allerede har set (nogle af) dem. 

10 kommentarer:

  1. Vil vildt gerne se the blue lagoon :o) Tak for anbefalingen!

    Kram Kat
    katarinanatalie.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Selv tak, Katarina! :-)

    SvarSlet
  3. Helt klart flere af de her indlæg! Gode anmeldelser eller hvad man nu kan kalde det.. ;-)
    Lækkert!

    SvarSlet
  4. Det er godt at høre Sofie, er jeg glad for at du syntes! ;-)

    SvarSlet
  5. hej! For lidt længe siden lavede du et indlæg om nogle DIY t-shirts du havde lavede med print på. har du nogen ide om hvor man kan få det der papir fra?
    xx

    SvarSlet
  6. Jeg er ret sikker på at du kan købe det i butikker som Bog & idé eller butikker lignende. Du kan sikkert også købe det i store supermarkeder. :-)

    SvarSlet
  7. Super anmeldser!
    Og jeg vil helt klart se flere af sådan nogle indlæg! Blev helt trist da jeg så, at der kun var 3 anmeldser! :-D

    /Zitha

    SvarSlet
  8. Mange tak Zitha!
    Skal nok lave flere, men der skal nu være lidt mellemrum imellem dem. :-)

    SvarSlet
  9. Dine anmeldelser er meget simple og konkrete - jeg beundrer en hver, som er i stand til at gøre den slags korfattet men alligevel beskrivende! xD

    Din blog er rigtig flot og interessant, (og så har du et yderst pænt navn), så selvfølgelig er jeg blevet fast læser.

    Føl dig altid varmt velkommen til at kaste et blik på min blog, blogankerstjerne.blogspot.com, hvis du skulle få lyst til det :)

    SvarSlet
  10. Hvor er jeg glad for at du siger det! Tusind tak for din ros, det betyder meget!

    Mange tak skal du have, (ja, og i lige måde) og velkommen til!

    Tager selvfølgelig et kig forbi din blog med det samme! :-)

    SvarSlet