5.10.11

Movies worth recommending #2



Nowhere Boy (2009): Denne film foregår i 1960'erne og handler om John Lennons liv. Den starter i hans unge dage og går op til dannelsen af The Beatles. Han bor hos hans moster og onkel, fordi hans mor forlod ham da han var lille, men efter hans onkels død får John Lennon igen kontakt til sin mor, hvilket gør hans liv en hel del mere kompliceret ...

En rigtig god film med en masse 60'er vibes! Hvis i er vilde med The Beatles, kan den klart anbefales, da den jo handler om nok den kendteste person i gruppen. Det er altid spændende at se film hvor man kommer lidt bag personer man allerede kender til (troede man).




Billy Elliot (2000): Denne film foregår i 1980'erne og handler om en drengen Billy. Han er vild med at danse, og da han opdager ballet bliver han straks interesseret. Men Billy bliver fanget mellem hans kærlighed til dans og problemerne i hans familie ...

En rigtig sød film som man ikke kan andet end at elske! Kan ikke sige meget andet end se den!




Drengen i den stribede pyjamas (2008): Filmen foregår i 2. Verdenskrig og ses gennem de uskyldige øjne af Bruno, en otte årig som er søn af en kommandant på en koncentrationslejr. Bruno får et forbudt venskab med en jødisk dreng på den anden side af hegnet og det får nogle overraskende og uventede konsekvenser ...

En virkelig god film, med en meget uventet og sørgelig slutning. Det er vildt sødt at følge en otte årig dreng gennem filmen, og høre hans version af det han tror der foregår midt i krigen. Kan virkelig anbefales at se!

__________________________________________________________________________________

Her har i så endnu en Movies worth recommending. Håber i har lyst til at se filmene, for det får jeg helt ved at skrive om dem! Skal om lidt ud og spise ved mine bedsteforældre - hyggeligt! - så skal til at gøre mig klar til det. 

Vi ses, søde læsere!

10 kommentarer:

  1. Har set den der Billie Elliot, den er vildt god ! :) Elsker forresten din blog, den er for skøn ! <3
    Josefine // www.madebyjosefine.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Jeg har set Billie Elliot, og læst drengen i den stribede pyjamas - jeg gad godt se filmen ;-)

    //Nanna
    http://nannaeverythingiknow.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Josefine: Ja den er! :-) Tak, hvor er du sød!
    Nanna J: Se filmen, den lever meget godt op til bogen. ;-)

    SvarSlet
  4. Rigtig flot og skøn blog! Hvor er det heldigt, at jeg liiiiige søgte prisen på Essie - Matte about you, og så kom jeg frem til et af dine gamle indlæg. Jeg vil følge med fremover! :-)

    xoxo
    Emilie

    SvarSlet
  5. Mange tak! Ja, sikke en sjov måde at finde min blog på. Velkommen til! :-)

    SvarSlet
  6. Har både set Billy Elliot og Drengen i den stribede pyjamas i skolen... og hold da op de gjorde et stort indtryk. Hader dem næsten for at lave den slutning i Drengen i den stribede pyjamas, for det er så sørgeligt!
    Kan helt klart sige der er værd at anbefale!

    //Emma
    en-to-tre-klik.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Haha, jeg har faktisk også set dem begge i skolen, men havde set dem begge før det. Ja, den slutning er slet ikke til at bære!
    Godt at vide jeg ikke er den eneste der syntes de er værd at anbefale!

    SvarSlet
  8. Jeg elsker disse indlæg, bliv endelig ved med dem! Og så er din blog bare rigtig fin med nogle flotte billeder :)

    SvarSlet
  9. Tak for de fine ord! Skal nok blive ved med at lave disse indlæg. :-)

    SvarSlet
  10. Dejligt med en blog som også anmelder gode film...bliv endelig ved med det:)

    SvarSlet